Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Sara

Sara Santesson

Universitetsadjunkt

Sara

Att formulera skriftliga betygskriterier: Bedömarkompetens och praxis på pränt

Författare

  • Johanna Bergqvist Rydén
  • Katarina Mårtensson
  • Sara Santesson

Summary, in Swedish

Hur kan/bör man formulera betygskriterier? Hur går man till väga när man gör
det? Hur finner man en rimlig balans mellan ideal och pragmatism? Vi delar
med oss av våra erfarenheter av detta som lärare och pedagogiska utvecklare.

Avdelning/ar

  • Högskolepedagogisk utveckling, AHU
  • Institutionen för kommunikation och medier

Publiceringsår

2016

Språk

Svenska

Sidor

26-26

Dokumenttyp

Konferensbidrag: abstract

Ämne

  • Other Humanities not elsewhere specified

Nyckelord

  • högre utbildning
  • bedömarkompetens
  • betygskriterier

Conference name

Nu 2016: Högskolan i samhället - Samhället i högskolan

Conference date

2016-06-15 - 2016-06-17

Conference place

Malmö

Status

Published